V.Kontrole: ‘Par p-izglītības standartu’

Skolēns, beidzot 9.klasi, prot: izmantojot viena argumenta funkcijas, analītiski noskaidrot minēto funkciju un daļveida racionālo funkciju definīcijas apgabalus un grafiku krustpunktus ar koordinātu asīm, intervālus, kuros to vērtībām ir nemainīga zīme (pielikums Nr.2 Matemātika. 14.10.4.apakšpunkts);

  • Izprot organismu neirālās un humorālās regulācijas nozīmi (pielikums Nr.6 Bioloģija. 7.13.apakšpunkts);
  • Zēni prot izpildīt uzrāvienu balstā uz rokām vienāda augstuma līdztekās, pāriešanu balstā pēc ievēzieniem, nolēcienu priekšvēzienā vai atvēzienā (pielikums Nr.19 Sports. 15.6.apakšpunkts);
  • Spēj muzicēt grupā atbilstoši savām spējām; dzied grupās klasē apgūtās dziesmas, sacer pavadījumu, muzicēšanā iesaistot visus dalībniekus atbilstoši katra interesēm (pielikums Nr.14 Mūzika. 16.3. un 16.4. apakšpunkti);
  • Prot paskaidrot siltuma dzinēja darbības principu un tā lietderību (pielikums Nr.4 Fizika. 9.6.apakšpunkts);
  • Zina un prot pastāstīt par ģimenes tiesību un laulības līgumu būtību (pielikums Nr.17 Sociālās zinības. 16.38.apakšpunkts);
  • Prot formulēt jautājumus par nepieciešamajiem datiem, kas jāvāc un jāapkopo, apsverot, kādi secinājumi no tiem tiks izdarīti un kāda statistiskā analīze nepieciešama (pielikums Nr.2 Matemātika. 15.5.apakšpunkts);
  • Mērķtiecīgi pilnveido savu matemātisko izpratni (pielikums Nr.2 Matemātika. 16.16.apakšpunkts);
  • Vērtē literārajos darbos mākslas valodā izteiktās reālās dzīves parādības (pielikums Nr.13 Literatūra. 12.8.apakšpunkts);
  • Skaidro sniega līnijas, ledāju, šļūdoņu un lavīnu veidošanās un darbības noteicošos faktorus kalnos un salīdzina ģeogrāfiskā izvietojuma īpatnības (pielikums Nr.7 Ģeogrāfija. 8.22.apakšpunkts);
  • Pastāvīgi veido, pārveido, variē un izmanto sarežģītākus tehniskos zīmējumus un/vai rasējumus (trīs skatos), kā arī plānus un kinemātiskās elektroinstalācijas, celtniecības shēmas, rīkojas saskaņā ar tām (pielikums Nr.18 Mājturība un tehnoloģijas. 19.5 apakšpunkts).
  • Pēc nosaukumiem sastāda bināro savienojumu, skābju, bāzu un sāļu ķīmiskās formulas; prot nosaukt vielas, izmantojot Starptautiskās teorētiskās un praktiskās ķīmijas apvienības nomenklatūras (IUPAC) (pielikums Nr.5 Ķīmija. 7.29.apakšpunkts).

Šīs un vēl daudzas citas gudrības lasāmas MK Noteikumos nr. 1027 “par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem” (Skat. 7.punktu  “Pamatizglītības programmu saturu nosaka šādi mācību priekšmetu standarti”).

Informāciju sagatavoja LR Valsts Kontrole. Skat. revīzijas ziņojumu “Vispārējās izglītības sistēmas realizācija atbilstīgi izvirzītajiem mērķiem”. Šis ir revīzijas 5.pielikums (MS Word fails).


  • vislabaakais ir – prot nosaukt vielas – taas nav jaazina – ir kaa papagailim jaamaak nosaukt.
    ==========
    Izgliitiiba atkaartotaajiem papagailjiem – ljoti maz tiek prasiits izprast un radiit un komuniceet ar cilveekiem un organizeet un kritiski domaat un kritiski analizeet un maaceet vienoties un sadarboties.

  • Tas nav tas sliktākais teksts.
    Tikai esmu par slinku lai ieskatītos ko un kā īsti LR valsts kontrole, un ko citi…

    Es neesmu pret ISEC, pret standartu noteikšanu, lai gan šobrīd TAS VISS KOPUMĀ ir varbūt pats galvenais klupšanas akmens sistēmai kopumā.

  • Labprāt piedalītos (kā vērotāja) kursos, kur dažu mācību stundu laikā ISEC darbiniekiem iemācītu kādu no prasmēm tādā līmenī, kā viņi te sarakstījuši !
    Jo, ja to (kā viņi prasa, gaida ) viņi paši noteikti nespētu !!!
    Tieši tā- nespētu iemācīties !!!
    Piem. : “Spēj muzicēt grupā atbilstoši savām spējām; dzied grupās klasē apgūtās dziesmas, sacer pavadījumu, muzicēšanā iesaistot visus dalībniekus atbilstoši katra interesēm.”
    Šo koncertu labprāt dzirdētu !!!
    Vai šo : “Zēni prot izpildīt uzrāvienu balstā uz rokām vienāda augstuma līdztekās, pāriešanu balstā pēc ievēzieniem, nolēcienu priekšvēzienā vai atvēzienā.”
    Kā vēlos to redzēt !!!
    ….trako māja, nekas vairāk … :(

  • Savulaik, kad iepazinos ar šo Valsts kontroles ziņojumu, brīžiem smējos, brīžiem aiz skumjām sirds sažņaudzās. Ne tādi vien brīnumi tur lasāmi. Nez cik daudz no visa tā, ko VK atklāja, IZM ir novērsusi – bet patiešām NOVĒRSUSI, nevis izlavierējusi kā glumš zutis, formāli ‘sakārtojot lietas’.
    Par šo 5.pielikumu – visu cieņu!

  • Ko pēc tā superprasmīgā pamatskolēna mēs sagaidām vidusskolā?

  • Neliels ieskats tāda mācību priekšmeta kā “Sociālās zinības” mācību grāmatā – http://www.satori.lv/blogs/2382/Irbe_Treile

Lai varētu pievienot komentāru, vajadzīgs iežurnalēties.