Laukos tiek atvērta skola (VIDEO)

Tukuma novada Praviņu pamatskola ir viena no daudzajām, kas nelielā bērnu skaita dēļ iekļuva likvidējamo sarakstā. Tomēr jaunajā mācību gadā Praviņās atkal atskanēs bērnu balsis. Mācību iestādē izveidota «Dzīvā skola», kur ar alternatīvām metodēm audzēkņi apgūs pamatskolas programmu.


* * *


Pārpublicēts no www.regioni.lv


  • http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8B%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F
    izglītība 0.xx – līdz XIX gs. izglītība nav obligāta
    izglītība 1.xx – patreiz, obligāta pamatizglītības sistēma, tendence ieviest vispārēju augstāko izglītību
    izglītība 2.xx – atgriešanās pie pirmsākumiem, jaunā pakāpē

  • Par videoziņu un problēmas būtību:
    1. “Mazās skolas” IR NEPIECIEŠAMAS arī jebkurā lielā pilsētā, jo līdz 20% bērnu “kombinātos ir faktiski neapmācāmi”; šādi bērni “masu apmācībā” spēj iekļauties faktiski tikai vidusskolā
    2. “Kombinātos” (faktiski virs 300 -500 skolniekiem) realizējama faktiski tikai apmācība, par audzināšanu tur runāt ir nenopietni.
    3. Tāda lieta kā agrīna profesionāla mākslas izglītība, kas sevi obligāti paredz arī augsta līmeņa individuālu apmācību un kur specifiskā pedagoģiskā darbība paredz pedagogam īpašas, iespējams, pat visai retas spējas “tekstu ieliešanas kombinātos” vienkārši nav realizējama. Nu kā var iemācīt spēlēt klavieres no grāmatas un apmācībā izmantojot tikai pildspalvu un burtnīcu?
    ————
    Pasniedzēja personības īpašības bieži ir nebūtiskas. Audzinātāja personības īpašības, spēja izveidot psiholoģisku kontaktu, empātijas spēja ir noteicošas un kritiski svarīgas. Sīkāk nepaskaidrojot terminu var teikt :audzinātājam jābūt ekstravertam. Ne katrs cilvēks tāds ir un to nav iespējams iemācīties. No visiem cilvēkiem svaigu pienu, sev nekaitējot spēj dzert tikai apmēram 30%. Anonīmā aptaujā 90% kādu kursu pedagogi atzina: viņu darbs tiem ir pretīgs. Nav komentāru.

    Strugacku darbos uzskicetā “nākotnes skola” ar kvalificētāko speciālistu sagatavošanu internātskolās “klusi” tika mēģināts realizēt PSRS. Mēģinājums pārliecinoši izgāzās, jo internātskolu audzēkņi bieži tikai ārēji ir cilvēki, bet savā būtībā bioroboti.

    Vismaz agrīnās audzināšanas – līdz 3 gadiem – un vēlams pamatskolas galvenais uzdevums ir iemācīt cilvēku mīlēt. Normāli katram cilvēkam iespējams dziļi mīlēt ne vairāk kā 7-9 cilvēkus, kristietības ģimenē vistuvākais cilvēks ir viens.

    Faktiski katram cilvēkam būtu nepieciešams uz visu mūžu ne tikai viņa ģimenes ārsts, bet arī ģimenes vai personiskais pedagogs-psihologs-mācīšanās konsultants akadēmiski izglītots speciālists arī tad, ja cilvēks visu mūžu mācās tikai mājās vai pašmācībā (ASV mājmācībā patreiz mācās ap 2 milj bērnu). Šo niansi Strugacki ir ievērojuši precīzi.

    Īsts pedagogs līdzinās īstam dziedniekam.
    ( par to
    1. http://www.bestreferat.ru/referat-1434.html
    2. Гримак Л.П. Магия биополя: Энергоинформационное лечение. М., 1994. – стрю 354-381

    Tibetas medicīnas kanonā Tšud-šī par to teikts:
    Вот место о том, кто лечит, – лекаре.
    О том, кто деяние совершает, – об исцелителе.
    Здесь … основы: ум, “белая душа”,
    умение хранить обеты, приветливость,
    прилежание, мудрость в людских законах.

    “Sistēma” patreiz runā tikai par prātu.
    “Baltu dvēseli” (teiksim, nesavtīgu labvēlību) var iemācīt tikai “balta dvēsele”.
    Par faktiski katram cilvēkam nepieciešamo māku glabāt svētumus un noslēpumus parasti runā tikai tik daudz, ka to neesot.
    Uzcītība nav tas pats, kas instrukciju un standartu pildīšana.
    Gudrība cilvēciskajos likumos un Dieva likumu pildīšana (un ir vienalga ko cilvēks saprot ar Dievu : Augstāko Saprātu – ticīgais, vai valsts policejisko varu vai bandas morāli – galējais ateists noziedznieks), īsta tikumība nav un cilvēka dabas pārvaldīšanā nav tas pats, kas likumu burtiska tekstuāla zināšana ar mērķi tos apiet vai tirgoties ar Likumu vai likumību.
    —————-
    Izglītības 2.xx (mācīšana + Audzināšana) iestādē likumdošanai visdrīzāk būtu jāparedz tikai daļai pedagogu specifisko pedagoģisko izglītību PEDAGOĢISKI APDĀVINĀTAM cilvēkam ar atbilstošām pedagoģiskajām spējām un personības īpašībām vai šādām salīdzinoši faktiski augtām prasībām atbilstoša pedagoga uzraudzība. Esošā likumdošana ir acīmredzami nepilnīga, kā acimredzami kliedzoši nepilnīga ir valdoša pedagoģiskā “bosu pirkstu-cilvēku trenēšanas un dresēšanas sistēma”.
    —————–
    Kāda skola tagad ir vajadzīga sabiedrībai?
    Patreiz sabiedrībai ir vajadzīgas ļoti dažādas skolas.
    Reiņa Ziļeva skola ir viena no tām.

  • Tauta mostas! Tas priecē.

  • Veiksmi Reinim un Silvai!
    Starp citu labs atklājums ir arī Regioni.lv. Skat., piem. “Zemnieki sāk ražot salmu briketes” – http://www.regioni.lv/?p=818

  • Es tos pagājušo ziemu kurināju. Siltumā atdeves ziņā varētu būt līdzvērtīgi skaidu. Pelnu gan ir baisi daudz un dūmu smaka ir, ka jau degošiem salmiem. :) Pelni gan ir labs kaisāmais materiāls ziemas celiņiem.

  • Katrā ziņā tas ir labi, ka nav palikusi tukša vieta, kā daudzkārt Latvijā likvidētajās lauku skolās. To, cik vērtīga šī skola būs, rādīs laiks, bet idejas realizētāji tiešām malači! Lai izdodas iecerētais!
    Šis ir labs piemērs, kā mēs katrs varam ko reālu darīt, nenokarot galvas un nepiekāpjoties muļķīgu lēmumu priekšā. Ja visās jomās, kuras it kā ir uz sabrukšanas robežas (sākot no lielāka mēroga- valsts, līdz mazākam mērogam- iestāžu, uzņēmumu, personīgajās utt.) katrs sasparotos un ko labu censtos izdarīt, vērst par labu, mēs dzīvotu lielisku, harmonisku, uz attīstību vērstu dzīvi.

Lai varētu pievienot komentāru, vajadzīgs iežurnalēties.