“Sevis iepazīšanas skola” Kazahstānā (video)

Augstāko amatpersonu un viņu dzīvesbiedru rīcība var kalpot par piemēru un iedvesmas avotu daudziem. Kazahstānas pirmā lēdija Sāra Nazarbajeva ir jaunatklātās “Sevis iepazīšanas skolas” aizbildne. Nazarbajevas kundze saka, ka “sevis iepazīšanas” pedagoģijas galvenais uzdevums ir izaudzināt krietnus cilvēkus, kuri mīl sevi, savus tuvākos, sabiedrību, dzimteni un dabu.

Kamēr Latvijas izglītības sistēmas attīstību nosaka neviens cits kā Eiropas Savienības regulas, mūsu prezidenta vietas aizpildītājs a.god. dakteris Valdis Zatlers ar kundzi – klusē. Vismaz man nav gadījies manīt, ka Latvijā kāda augsta ranga persona rosinātu meklēt alternatīvu pieeju cilvēku izaugsmes sekmēšanai un/vai veidot Latvijas nacionālo izglītības sistēmu. Acīmredzot “zoodārza viedo padome” uzskata, ka nekritiska “rietumu izglītības modeļa” pieņemšana ir Latvijai atbilstoša.

Par šo nelielo filmiņu uzzināju 2011.gada Maskavas pedagoģijas lasījumu konferencē, kur tika demonstrēti tās fragmenti. Plašāki komentāri, manuprāt, ir lieki. Aicinu to vienkārši noskatīties.

* * *

Filma pilnā apjomā lejuplādējama šeit (211MB).


Ivo Verners

Video lejuplādējamo versiju sagatavoja ArVids


  • Viss pareizi – mīlēt (vismaz cienīt, respektēt un būt pieklājīgam) sevi, tuvākos, kaimiņus, dabu, valsti…

    VIENMĒR UN VISUR – KAS AUGŠĀ, TAS APAKŠĀ… GANDRĪZ VISS IR ATKARĪGS NO SABIEDRĪBAS LĪDERIEM JEBKURĀ JOMĀ!

    Mēs kaut ko gaidām… kritizējam… lamājam…

    A NAV NEVIENA CITA… TIKAI MĒS…

    PAŠIEM TAS JĀDARA… MAN… TEV… UN ARĪ TEV…

  • Aicini vienkārši noskatīties, bet pēc tam sūdzies nākamajā rakstā, ka visi notrulinājušies, jo nekomentē…?
    Es mīlu iedzert, iešņaukt, ar meičām …, mīlu savu priekšnieku, jo labi maksā… Zatleru, jo viņš vienreiz labi saārstēja… par nelielu atlīdzību, bet tas ir nieks.
    _
    Es mīlu…

  • Juri, nu gan tu pārvērt to par gatavo farsu.
    Jā, tev taisnība, ka aicināju noskatīties, taču cilvēki savas domas pie citiem rakstiem nevilcinās izpaust pat bez visas aicināšanas.

  • Nu jā, var pārprast to manis rakstīto par tiem ‘liekajiem komentāriem’.. Es to domāju, rakstot ievadvārdus ;)

  • Ja es būtu Staņislavskis tad pateiktu -NETICU-
    Kazahstāna ir autoritāra aziātu valsts, tādēļ tur nevar būt tik labi.

  • Autoritārisma pazīmes Kazahstānā iespējams ir novērojamas, taču kā tieši tas maina Nazarbajevas teikto un video redzēto? Otrkārt – kā varam būt pārliecināti, ka masu mediji, kuri parasti akcentē negatīvo, objektīvi atspoguļo dzīvi Kazahstānā?

  • Ivo Verners
    Bet kā mēs varam būt pārliecināti ka Nazarbājevs, līdzīgi citiem autoritāriem prezidentiem, kuri parasti akcentē pozitīvo, objektīvi atspoguļo dzīvi Kazahstānā?
    Lūk mani argumenti, jau PSRS laikā Kazahstāna neko īpaši nebija attīstīta un tagad par to vispār neko nedzird. Kur sasniegumi sportā, zinātnē, kur ir viņu preces, kur elektronika kur galu galā ir tūristi. Ha, lasot latviešu un citu atmiņas par ārzemju apmeklējumiem, var izlasīt par sastaptiem krievu, amerikāņu, japāņu un eiropiešu bariem, bet ne par kazahiem. Laba izglītība noved pie tā visa ko uzskaitīju.

  • Andi,
    runa nav par prezidentu Nazarbajevu, bet par cita ceļa izvēlēšanos izglītības attīstībai, un to, ka citās valstīs vadošās amatpersonas rāda piemēru un iedvesmo cilvēkus, kamēr mūsu augsti godātās parodijas ir tik mīlestības pārpilni iedvesmas avoti… kā smaidoši līķi.

  • Nedomāju, ka mīlestību var ielikt kādā programmā. Tiklīdz to ieliek kādā programmā, tā kļūst nedzīva. Ar dažādu tehnoloģiju un programmu palīdzību iespējams manipulēt ar cilvēku jūtām – tas gan tiesa. Tikai es to visu saucu par virtuālo seksu, kaut kā nesaskatu tajā visā mīlestību. Nedomāju arī, ka vecākiem tik ļoti vajadzētu pieķerties bērniem vai bērniem vecākiem. Mēs nevaram dzīvot citu cilvēku dzīvi – tikai savējo. Tiklīdz cilvēks sāk dzīvot citu cilvēku dzīvi, viņš zaudē savējo, tādā veidā zaudējot atbildību par savu rīcību, attieksmi pret citiem cilvēkiem un dabu. Par laimi, jaunā laikmeta bērniem jau ģenētiskā līmenī nav nekādu ārēju autoritāšu, ne vecāku, ne skolotāju, ne varas autoritātes. Viņi sadarbojas ar saviem vecākiem tikai pēc līdzvērtības principiem, ja vecāki to neprot, prasa klausību – rodas konflikts, seko pretēja atbildes reakcija.
    Pilnībā piekrītu Ivo par tiem smaidošajiem līķiem. Starp citu, smaidoši līķi ir tieši pozitīvisma propagandas rezultāts. Mīlestība nedala jūtas pozitīvajā un negatīvajā. Arī dabā pozitīvais un negatīvais nav šķirti viens no otra. Tikai sadarbojoties pozitīvajam ar negatīvo rodas mīlestība, veidojas jauna matērija. Kā zināms, vīrišķā seksuālā enerģija ir ar pozitīvu izpausmi, sievišķā – ar negatīvu.

  • Skatījos. Domāju.
    ——-
    P.S. par kaut ko pavisam citu
    Videofragmenti, iespējams ļoti personiski, ir krājami un vācami. No katra cilvēka dzīves iespējams samontēt gan 5 min šausmu filmu, gan vis-vissjaukāko un pūkaināko … Varbūt noder gan “baltais”, gan “melnais” albums.
    TF derētu rakstu un komentāru TOP un,varbūt, anti-TOP.
    Senajā Grieķijā nez kāpēc teātrī bija tikai komēdijas un traģēdijas; tagad ir gandrīz vai tikai afektīva remdena drāma.
    ——–
    Mazliet palidosim kā filmiņā

  • Laba filma. Tā vajadzētu būt! Vismaz pirmā lēdija kaut ko lietderīgu dara. To vajadzētu arī pie mums. Mums trūkst skolās siltuma un mīlestības kā gaiss, kurš nepieciešams, lai varētu dzīvot. Kādi cilvēki strādā IM? Paldies, Ivo!

Lai varētu pievienot komentāru, vajadzīgs iežurnalēties.