Alternatīvais budžets un ekonomikas reformu projekts “Atjaunotā Latvija”

Brāļi un māsas! Valdības sagatavotais budžeta projekts 2010. gadam izveidots ar nolūku glābt nekustamā īpašuma un finanšu spekulantus, 59 000 lielās ierēdņu armijas privilēģijas un starptautiskos aizdevējus, taču turpinās žņaugt mūsu ražotājus un uzņēmējus, likvidēt tūkstošiem darbavietu, palielināt nodokļu slogu, samazināt nabadzīgāko un vidēji turīgo cilvēku ienākumus, kā arī preču un pakalpojumu apgrozījumu. Ja pieņems šo budžetu, tūkstoši un tūkstoši mūsu cilvēku būs spiesti vai nu atstāt Latviju, vai izmirt tepat savā Dzimtenē.

Faktiski šis budžets nozīmē kolektīvu pašnāvību un Latvijas bojāeju. Birokrātu armija savā tuvredzīgā alkatībā zāģē to zaru, uz kura paši sēž. Ja nebūs tautas un valsts, nebūs vajadzīga arī birokrātija. Šis budžeta projekts ir netaisnīgs un neīstenojams, tā izpilde drīz vien prasīs jaunu papildus žņaugu uzlikšanu mūsu tautsaimniecībai un dzīvei. Tas ir ceļš uz nekurieni.

Vienlaikus valdība un tai kalpojošie mēdiji no tautas slēpj arī labo vēsti: alternatīvā Latvijas Reformu Darba Grupa (RTFL) sadarbībā ar vadošajiem opozīcijas ekonomistiem ir izstrādājusi un ieinteresētajām institūcijām iesniegusi alternatīvu budžeta un ekonomikas reformu projektu Atjaunotā Latvija, kurā paredzēta līdzsvarota un taisnīga nodokļu sloga samazināšana, ar nodokļiem neapliekamā algas minimuma palielināšana, reāla jaunbagātnieku un birokrātiskā valsts aparāta iesaistīšana krīzes pārvarēšanā. Alternatīvais projekts paver iespēju ne tikai lejupslīdes apturēšanai, bet arī ieliek drošus pamatus mūsu ekonomikas un pārējo dzīves jomu atdzīvināšanai un līdzsvarotai attīstībai. Tas mūsu valsts kuģi atbrīvo no balasta, kas mūs velk bezdibenī. Tas neapdraud neviena cilvēka eksistenci, bet dod labākas un taisnīgākas dzīves iespējas mums visiem!

Tuvāk ar alternatīvā budžeta projekta principiem un apsvērumiem varam iepazīties interneta vietnēs www.tautasforums.lv un www.rtfl.lv (.PDF datne), intervija ar projekta izstrādātāju pārstāvjiem TV raidījumā „Bez cenzūras” krievu valodā skatāma šeit (YouTube), NRA organizēta diskusija par šo projektu latviešu valodā lasāma zinas.nra.lv. Lūdzu, izlasiet paši un informējiet savus tuviniekus un paziņas!

Tas nav jautājums par kādas partijas, savtīgu interešu grupas, kādas nozares vai kāda oligarha īstermiņa interesēm, bet gan par mūsu visu kopīgo nākotni tuvākajā un tālākajā periodā. Nauda, kuru ar vieglu roku dala un pārdala ierēdņi, taču nāk no mūsu maksātajiem nodokļiem, tāpēc galīgā lemšana tomēr ir mūsu! Mums katram var būt kādas grupu vai arodu simpātijas, aizspriedumi vai ilūzijas, taču kritiskos vēstures brīžos ir svarīgi pacelties tām pāri, lai nodrošinātu to, kas patiešām svarīgs katram. Tieši tāds kritisks brīdis ir pienācis, un tikai mūsu gudrība un enerģiska rīcība izšķirs, kādā valstī dzīvosim un kādu atstāsim mantojumā mūsu bērniem. Ir bezjēdzīgi strīdēties par to, kādā krāsā krāsosim mastus, ja pats kuģis jau grimst.

Tāpēc aicinām visus, neatkarīgi no partiju simpātijām, ideoloģiskām nostādnēm, reliģiskās piederības, tautības, vecuma, sociālā statusa vai pilsonības, šā gada 1. decembrī plkst. 11:00 pievienoties mūsu studentu organizētajai akcijai pie Ministru kabineta ēkas Rīgā, Brīvības bulvārī 36. Atbalstīsim ne vien mūsu studentus, bet arī un jo sevišķi alternatīvo budžeta projektu! Ja ir iespēja, sagatavojiet arī atbilstošus plakātus. Bet galvenais – aiciniet uz akciju arī visus savus paziņas, tuviniekus, draugus, izplatiet šo informāciju pa visiem kanāliem!

Mūsu nākotne patiesi ir mūsu pašu rokās! Neatkāpsimies no savām taisnīgajām prasībām, jo vēl vienas iespējas var arī nebūt!


Kustība „Atjaunotā Latvija”

* * *

Uzsaukums pieejams arī lejuplādēšanai (MS Word dokuments)


  • Šis ir demoralizējošs un destruktīvs komentārs. Tomēr ja visi domās un sapratīs, kāda nākotne Latvijai ir oficiāli ieplānota to cilvēku starpā, kas Rada un ievieš savtīgus un iznīcinošus likumus (kuriem pārējiem ir jāpkļaujas) tomēr atrodas ārpus cietumā (SVF, SAIEMA, MINISTRU KABINETS…)
    ===============
    1. Latvijā samazināsies vēl vairāk iedzīvotāju skaits laikā līdz 2013. gadam. Tie, kas būs izturējuši un paliks Latvijā līdz 2014. gadam, tie ļoti iespējams paliks arī turpmāk.
    2. Lauki būs pilnīgi tukši, iedzīvotāju skaits Rīgā arī strauji samazināsies. Es domāju, ka, ja Latvijā šobrīd varētu būt, robežās starp 1,5-1,9 miljomiem iedzīvotāju, tad ap 2013. gadu ofcālais skaits būs 1,2-1,6 miljomi.
    2. Notiekošais ir sīkums salīdzinot ar to, kas notiks, kad parāds būs jāatdod. Vai nu Latvijai liks aizņemties vēl, vai arī tā atdos naudu vai arī visus valsts īpašumus – sabiedrībai atstākot bešā – ceļi, ostas, meži, uzņēmumi… Sāpīgākais vēl priekšā.
    3. Esmu pārlicinās, ka jau no paša sākuma bija zināms, ka Latvija un tās iedzīvotāji nevarēs atdot parādus uz šādiem procentiem, jo ir ar ļoti zemu produktivitāti. Tāpat ir arī zināmi pārējie ekstrēmie pasākumi, kas paredzēti teritorijā, kas šobrīd saucas Latvija. Daži medijos pieminēti – armijas vai teroristu bāzu izvietošana Latvijā (Tautas Partija piedāvāja ASV), toksisko un radioaktīvo atkritumu izgāztuve (likumdošana jau daļēji sakārtota – Latvijā var ievest bīstamos atkritumus). Es pieļauju iepēju, ka Latvija varētu kļūt arī par nelegālo imigrantu izmitināšanas vietu, ja Latvija paliks pilnīgi tukša un ekonomiski mirusi. Nekustamo īpašumu buma laikā ēku ir pietiekoši sabūvēts…
    ======================
    Viss augstāk minētais ir minējums un neatspoguļo patiesību. Atvainojos par graujošo skatījumu. Iespējams Latvijas iedzīvotāji rīt kļūs saprātīgi, savstarpēji sadarbosies un jutīsies piederīgi Latvijai. Viss ir iespājams.

  • Nu, protams, – labāk lai ļautiņi mierīgi skatās savas ziepenes, nevis uztraucas, ko lielie zēni dara ar viņu nodokļu naudu. :)

  • Viss ir pareizi. Jautājums – vai ar patiesu, dziļu, vispārēju uztraukšanos un protestēšanu pietiek? Ko vēl vajag?

  • Sveiki!
    Atgādin ASV notiekošo,nu vismaz scenārijs “pa lielam” ir tāds pats!
    Pa depopulācij jā iespējams “Romas klubs un citīīī” var būt daļēj gandarīt,bet kā izrāds tas nav diezko iedarbīg,pret Islamticīgiem lielako daļ un Negroid lielāko daļ…….vel ortodoksālo Jūdaist un daž kristieš kopien,Mormoņi,Amīši!
    Trešais punkts – ‘naglai uz galvas:)

  • Piekrītu, ka nepietiek ar patiesu un dziļu uztraukšanos.
    Par ko tad uztrauksimies? Tāds jautājums. Katrs par sevi vai tomēr ir kāds kopējs mērķis, kas nebeidzas vienā dienā vai stundā.
    Kas ir mērķis? Budžets vai tomēr kaut kas cits?
    Šo mērķi sasniegt ir jāgrib, ir jābūt gataviem kaut ko tam ziedot, patiesībā, jābūt gataviem ziedot sevi.

  • Aigar, neviens taču neaicina protestēt, bet gan atbalstīt alternatīvo budžeta projektu. Cilvēki prasīs: kungi, tērējiet mūsu doto naudu pēc šādas shēmas, kas mums pieņemamāka par jūsu piedāvāto!

  • Ir jau labi. Tikai līdz mēram. Sistēma ir sevi sevi izsmēlusi. Laiks raudzīties citās debesīs (skaidrās). Laiks pazīt sugu.
    Iepretim Jānim, tomēr viscaurejošs protests, ar kaut kā tikai pieņemšanu, aizgaldā rukši mazāk nekvieks.

  • Mja, tikai sliktāks vai labāks budžets joprojām uzturēs esošās iekārtas paradigmu. Joprojām būs likumi, kas balstīti uz naudas sistēmas interesēm neļaujot darboties vietējai kultūrai: mazajam biznesam un privātajām ražotnēm.
    Tas, ka krīze skārusi izglītības iestādes, ir savā ziņā par sliktu tikai pašai valdībai, ka jauniešiem neskalos smadzenes valdībai izdevīgā virzienā.
    Medicīna mums ar diezgan korumpēta, bet tas, ka cilvēki tik daudz slimo arī ir tikai nedabiskās dzīvošanas sekas.

  • Ziniet, ar t to izglītību jeb par to izglītību daudz var spriest, un netaisos šovakar kaut mazliet to skārt, jo tikai viens vārds – jāmainas.

  • Aivar un Relikt, kā Jūs redzat ceļu uz ‘jauno paradigmu’? Vai vienkārši vienā rītā visi pamodīsimies ‘jaunajā paradigmā’? Varianti, bez šaubām, ir dažādi, un nevienu no tiem pilnībā neizslēdzu – arī to, ka notiks kas TĀDS, kad visi ‘sliktie’ ies bojā un paliks pāri tikai ‘labie’ ar savu jauno paradigmu.. Bet varbūt bez jaunās paradigmas apcerēšanas ir arī reāli darbi veicami šodien? Ja jā, – tad kas tie būtu par darbiem… Protams, “darbs ar sevi”.. tas jau ir skaidrs. Bet varbūt vēl kaut kas?

  • Tieši tā, relikt!
    Tikai paradigma nenomainās vienā dienā. Ir vecās paradigmas drupšanas periods un jaunas dzimšana.
    Gribi domāt par jauno paradigmu un to veidot? Lūdzu, izlasi uzsaukumā minēto programmu. Iekļaujies tās tālākā attīstīšanā un pilnveidošanā. Vai sāc veidot pilnīgi jaunu. Tiecies, izglītojies, izplati zināšanas, organizē kaut ko!
    Dari kaut ko, nevis tikai īdi! :)

  • Jā, un mazāki ienākumi nozīmē badošanos, no kā izriet brīvāka braukšana sabiedriskajā transportā, lielāki nodokļi liks dažu mašīnu iebīdīt garāžā, uz ielām samazināsies sastrēgumi, bezdarba laikā cilveki nodosies meditācijai un pakāpeniski sāks levitēt…

  • Re, no šejienes var ielādēt programmu “Atjaunotā Latvija”:

    http://www.rtfl.lv/documents/RTFL_Atjaunota_Latvija.pdf
    Palasīsim, padomāsim, paspriedīsim! Var jau būt, ka tā neder. Tad veidosim labāku!
    Bet tas taču netraucē atbalstīt labāka budžeta pieņemšanu. Lai tik daudziem nebūtu Latvija jāatstāj, lai cilvēkiem būtu iespēja izdzīvot, lai te līdz pavasarim nesabruktu jebkāda kārtība. Jo ko dos jaunā paradigma, ja tauta būs izklīdusi?

  • Es saprotu. Vai pietiek ar to, ka visi atbalsta? Ko darīsim pēc tam, kad visi iedzīvotāji atbalstīs alterantīvo budžetu, bet pieņems tik un tā, tādu, kādu viņi grib? Līdzīgi kā ar ĢMO – visi iedzīvotāji ir pret – tomēr pieņem likumu pretēju veselajam saprātam un iedzīvotāju nostājai?
    ———
    Saproti jautājumu? Politika un esošā iekāra ir izmetama miskatē, saproti – tā ir lieka laika tērēšana. Savā ziņā šis viss ir esošās iekārtas popularizēšana.
    ——–
    Labi. Pieklusīšu.

  • Atklāti sakot, es redzu tikai ielikt līdzekļus tur kur var norobežoties no šīs sistēmas. Ja nē tad, visu savu atlikušo dzīvi man nāksies rūgti eksistēt, un nedod Dievs vēl sasirgt, vai vispār zaudēt .. . Tad ko piedāvā Ivo? Turpināt? Pirms kāda laiciņa TF forumā bija ievietots Ulmes raksts, uz ko viņš reāli aicināja man nav skaidrs? No ES mūs neizlaidīs utt. Tad kā?
    PS
    Es te iemetīšu mazu norādi, atvainojiet, ne par tēmu: http://www.imperiya.by/economics2-6708.html

  • Prieks, ka atgriezies !!!!!

  • Budžetu var labot, uz to nedrīkst likt uzsvaru.
    Aicinājumam jābūt citam.

  • Jāni, un kas Tev saka, ka es neko nedaru un ka tikai īdu? :)
    Nav jau par ko iespringt, tur jau tā lieta, ka pirmais, kas jādara ir jāsocializējās, jasatiekās vislaik ar cilvēkiem, jārunā un jāmainās pieredzēm un internetā tādas lietas nenotiek, un man tas visu laiku notiek. Pēc laika doma sākt diskusiju vakarus un paralēli kādai pasākumu sērijai.
    Bet kaut kur līst tribinēs un skaļi kliegt, tas gan nez vai vajadzīgs. Arī tīklā mēs tikai apmainamies ar to informāciju, kas nesniedzās tais frekvencēs, kuras var izprast tikai no tiešās komunikācijas.
    “Protams, “darbs ar sevi”.. tas jau ir skaidrs. Bet varbūt vēl kaut kas?”
    Mhm, tikšanās, rosīšanās ar cilvēkiem un nevis ar uzbāzīgu savas ideoloģijas borēšanu, bet daudzdimensionālās vides un cilvēku pieredžu izprašanu un apmaiņu, kas vairāk tuvina mūs kopīgajam garam. Kollektīvā apziņa nevar tikt izveidota tikai ar mākslīgiem lozungiem par kaut kādu vienotu Latviju un tās tautu, ja vēsturiski valdības ar cilvēku nodalījuma pēc pārsvarā runājošās valodas ir izveidojusies samērā nesen.

  • Vakar tieši noklausījos četrdaļīgo Jā cilvēki pastrādajuši to nevar noliegt. Bet. Tas ir tikai tas kas var glābt mūsu pēcpuses uz tuvāko brīdi. Cik saprotu monetērā sistēma turpina kurnēt, zaldātiņi sūtīti uz saucamajām “miera misjijām”, kādam vēl iesper ar Nobelu, nu un “velns berzē plaukstas”
    Tas protams joks, un negribas man ne saskābt, ne smiet, drīzāk jau nogurums. Un tā katru dienu, dziļāk, un dziļāk, jo dziļāk nav tā kā pirms tam …

  • Ļoti labi saprotu, ko raksti, Aigar. Piekrītu daļēji, jo pat apzinoties, ka tik un tā ar lielu varbūtību tiks pieņemts iecerētais budžets, šāda veida aktivitātes var pievērst daļu cilvēku aizdomāties,
    - kas vispār ir budžets,
    - kādēļ mēs kā aitas vienmēr akli pieņemam to, ko noliek priekšā
    - kādi varianti ir mums katram atsevišķi un visiem kopā
    - vai kāds vispār domā ārpus mafjas, ārpus matriksa? Ja, jā, kur šādus cilvēkus varētu meklēt?
    - kas būtu tie jautājumi, par kuriem varētu KOPĪGI iestāties (ja ne šodien, tad nākotnē)
    utt.. Skaties netiešos ieguvums, jo dažkārt tie ir lielāki par tiešajiem!

  • Sašutušie kungi un dāmas, jums neviens neko nespiež.
    Taisiet vai netaisiet, ko atrodat par labāku. :)
    Man, piemēram, nepatīk tukšas runas, tāpēc atvados.
    Ar labu nakti! :)

  • MAnuprāt šeit tukšu runu nav. Ir tikai apvārsnis. Citiem beidzas tas tepat , bet daži vēl tikai tiecas.

  • Nedaudz palasīju RTFL. Viņi iziet no pozīcijas, kas pieņem, ka tiem, kam pieder faktiskā vara, ir ieinteresēti, ka iedzīvotāji (zelta olu dējēji) paliek Latvijā – ka Latvijā ir cilvēki.
    ———–
    Viņi arī runā par nevienlīdzības postošo triecienu, bet neatdresē nevienlīdzības CĒLOŅUS!!! Vai vari atbildēt, kas ir nevienlīdzības un sociālā netaisnīguma cēlonis?
    – Tā ir peļņa un kapitālisms.
    Kas ir peļņa un kapitālisms?
    – Tā ir resursu akumulēšana uz citu rēķina. Lai kādam būtu vairāk, kādam citam ir jāpaliek mazāk.
    Kur rodas motivācija šādai rīcībai?
    – Motivācija rodas no Vispasaules NOZĪMĪBAS piešķiršanas pašlabumam – nevis sabiedriskajam labumam, kopējam labumam.
    ===============
    Paskaties apkārt. Kā esošajā pašlabuma Pasaules Tīklā var kaut ko labot, kā? Pašlabuma nozīmība un sekošāna savām iegribām (nevis vajadzībām) tiek iedzīta cilvēka zemapziņā no agras bērnības.

  • Aivar – ir tikai 2 varianti,
    a) turpinām (izglītojamies, domājam, rīkojamies, uzdrīkstamies utt.)
    b) laižamies dibenā..

    Ja tu domā, ka viens sev uzcelsi DROŠU oāzi un par visu pārējo varēsi aizmirst, tad negribu tevi apbēdināt, bet ar to būs daudz par maz.. Šāda pieeja drīzāk novestu pie tā, ka mums katram uz pleca beigās būs kalašņikovs un visi cīnīsies pret visiem (kā tas faktiski jau notiek). Un tas ir garām. Mums visiem jācīnās PAR visiem un jāaug katram atsevišķi un visiem kopā. To es piedāvāju… Esmu jau daudzkārt rakstījis ļoti konkrētas lietas, tā kā šoreiz neatkārtošos. Sāc kaut ar šo sīkumiņu un tu būsi daudz darījis kopīgas lietas labā: http://www.tautasforums.lv/?page_id=123

  • Arī es atvados, ar labu nakti.
    —–
    Es sapratu, Ivo – tādi kā mārketinga triki:) Ir jau labi.

  • tieši tā! no agras bērnības, musturītī ieausta vajadzībiņa. Bērniņ! Turies! Lielie onkas un tantuki tevi vēro, esi bērniņ paklausīgs.

  • Protams, visi jau nav tik gudri!
    Varbūt sāksim (sāksiet) ar to, ka neatmetīsim nevienu?
    Es gribu piedalīties, bet esmu pārāk stulba un tukši runāju…
    Kā var cerēt uz kaut ko? Lielākā daļa no mums ir aitas!
    Bet, lūdzu pieņemt arī tās.
    Ir tāda metode – aicināt visus izteikt ideju par problēmas iespējamo risinājumu.
    Uzklausīts tiek ikviens – arī bērni un stulbeņi, bet ar nosacījumu, ka uzklausa ar interesi un domu, ka jebkurš var izteikt 100 stulbas versijas, bet vienu ģeniālu. (Ja nemaldos, kaut ko līdzīgu dara japāņi)
    Mans vīrs to veiksmīgi pielieto savā darbā.

  • Zini, Ivo, pasaule drīz no tevis teiktā nebūs tālu, es to jūtu, ja mēs tagad nepārkārtosim savas vajadzības. Tuvu būs tam, un tad jau vairs nebūs ko glābt, mērs būs pilns, katrs par sevi, ar ieročiem. Vispār totāla bezjēdzība utt.
    Es personīgi negribētu to piedzīvot un nenovēlu arī jums.Bet kaut kā izskatās ka uz to velk.

  • Ļoti labs komentārs, Sandra. Pat teiktu, ka labākais, ko es šonedēļ esmu lasījis.
    —————-
    Es pielietoju darbā līdzīgu metodi – kustās uz priekšu kaut kas tikai tad, kad visi piekrīt, ir ar mieru, nav iebildumu. Ja ir jautājumi, iebildumi, ieteikumi, uzlabojumi… tie tiek ņemti vērā, līdz visi ir ar mieru. Reisinājumi citreiz iespējams var būt labāki, tomēr visi jūtas piedrīgi un nozīmīgi notiekošajā.

  • Nu tad dari, lai tā nebūtu!
    Tevis rakstītais brīžiem ir tik ļoti pretrunīgs, ka šķiet, ka tieši tas ir tavs mērķis… Ar vienu roku tu dod, bet ar otru ņem nost.. Cilvēku vislabāk raksturo viņa darbi. Es ar neko daudz nevaru lepoties, un mans labo darbu saraksts nebūtu garš, bet kādi ir tavi darbi? Varbūt varam sadarboties?

  • Ivo, ja pie labiem darbiem skaitās iestādīt koku, tad esi drošs, esmu to darījis. Varam sadarboties.
    Kas attiecas uz tevis minēto – dod- ņem, tad tam ir pasaulīgas gaismas raksturs. Varbūt pat kvanti?

  • Par IZGLĪTĪBU un Pārmaiņām – vakar jau bija par vēlu sākt par to runāt, bet šodien varētu būt Īstais Laiks. Nu, tad sāksim? Liec laukā visu, kas uz sirds! Daudzi pievienosies. Izaicinu tevi būt par Līderi ši Jautājuma dziļā un pamatīgā apspriešanā!

  • Atvaino, Agnese, vai tu nmani nemēģini vilkt uz cinīša?
    Uz sirds man šajā sakara nav nekā. Mēģinu tikai rast skaidrojumu. Varbūt konkrētāk tomēr? Tad arī sāksim.

  • Aivar, es neko nemēģinu “uz cinīša” (pirmo reizi dzirdu, laikam labs teiciens…) vai kā citādi. Labi, es atzīstu, man nevajadzēja teikt, ka “izaicinu”, bet ka “uzaicinu”!
    Ne jau par velti tu te augstāk vakar komentāros pieminēji izglītību, ka viss ir jāmaina… un drusku tālāk – par to, ka naudu (droši vien domāji arī ctius resursus – laiku, piemēram)ir vērts ieguldīt tikai tajās lietās, kuras nebaro esošo sistēmu, bet strādā uz to nakotni, kādu mēs paši to gribētu. Vai pareizi tevi sapratu? Es esmu daudzus gadus reāli strādājusi izglītības nozarē, daudzos dažādos veidos, man tur daudz kontaktu, bet galvenais – esmu uzsākusi jau arī mazu darbošanos (cilvēku iesaistīšanu, rakstu/tēžu rakstīšanu un apspriešanu)tajā virzienā, par kādu tu te ieminējies. Lūdzu, nesaki, ka “tev nekā nav uz sirds” šajā ziņā!

  • Redzi, vairāk vai mazāk pieturos pie tās koncepcijas, kas arī Aigaram ir zināma, tas būtu tā kā ar VP.
    Tad nu lūk, no šāda rakursa skatoties, izriet šie vakardienas teikumi. Viņi uzskata, ka ar cilvēku ir jāstrādā. Kā Tev pašai šķiet, kas šajā sistēmā ir lieks? Tas taču nebūs laiks? Resursi= zināšanas= informācija? Tās piejamība? Pamati. Izglītība dod pamatus, tam tā vajadzētu būt.
    Vai nav ka izglītība sastrādājas ar esošo sistēmu? Ir. Bet kā savādāk var būt. Tad varbūt pašmačības ceļā apguvušais informāciju ir daudz tuvāks kādai patiesībai, kura nav uzspiesta?

  • Jauki palasīt komentārus. Nekas tāpat šajā ierobežotā laikā un telpā nenotiek. Tautas forumā publicētie raksti un komenti līdzīgi sēklai tiek iesēti augsnē. Daža sēkla uzdīgs, kāda aizies bojā.
    Paldies Jānim par šo rakstu. Lasītājs iepazīsies ar “alternatīvo budžetu” un izdarīs savus secinājumus. Uz šīs pasaules veltīgi nekas nenotiek. Tas ka tiks pieņemts MK izstrādātais budžets nav jāšaubās, bet 2010. gadā būs atkal jāveido budžets? Galvenais vai mums būs tāda valdība, kas varēs izstrādāt tādu budžetu, kas apmierinātu nevis MK un liberāļus, bet tautu. Es ceru, ka jūs būsiet ne tikai teorētiķi, bet tad, kad pienāks laiks atjaunot Latviju piedalīsieties aktīvi atjaunošanas darbos?

  • Paldies par atbildi un jautājumiem!
    Runa iet par jaunu paradigmu pedagoģijā (drīzāk vajadzētu teikt – andragoģijā), un, attiecīgi, par jauniem izglītības sistēmas pārvaldes principiem.
    T.s. “izglītības sitēma”"turas uz “māla kājām”, tur nekā nav, izņemot inerci, īstas atbilstoša mēroga alternatīvas trūkumu un nekoordinētību. Izglītības darbinieki, kuri ikdienā ir iesaistīti šīs “sistēmas” uzturēšanā, patiesībā, vairumā gadījumu, nav nekādi tās aizstāvji, drīzāk pasīvi vērotāji attiecībā uz to. Vēl vairāk – domāju, ka daudzi no viņiem patiesībā ilgojas pēc pārmaiņām, tikai saprot (tāpat kā mēs abi), ka tās pārmaiņas nav iespējams realizēt uz esošās sistēmas pamata, jo tā uzreiz ir neiedomājama, neaptveram mēroga birokrātija, normas, standarti, atskaites utt. – rezultāts būtu pilnīgi pretējs iecerētajam. Tāpēc domāju, ka tā Pārmaiņu Vadības Forma varētu būtu speciālistu, profesionāļu un visu ieinteresēto brīva, radoša, atvērta Kustība ar mērķi Atrast, Atklāt (nevis kabinetos un darba grupās izplānot) jaunu pedagoģisku paradigmu (faktiski – jaunu koncepciju, jaunu pasaules uzskatu). Tas, kas parādīsies šajā Kustībā, spontāni lielā mēŗā pats integrēsies jau esošajā sistēmā, tādējādi “pārtverot” tās vadīšanu no iekšpuses. Savukārt, izglītības pārvaldei atbilstošs koncepts būtu nomainīt hierarhisko piramīdu uz tai apgriezto, t.s. Servisa piramīdu (domāju, ka saproti?) tagadējā situācija Latvijā ar valdības paralīzi, finansējuma un attīstības kopumā ilgstošu pasliktināšanos ir īstais laiks, lai atsauktos uz šādu pieprasījumu (vajadzību) sabiedrībā. Ko tu domā par to?

  • Domāju ,JA VAIRUMS TOMĒR ŠAUBĪSIES PAR APLAMĀ BUDŽETA PIEŅEMŠANU, tad jau izredzes ienākt kam jaunam IR, TĀTAD DOMĀS-PĀRLIECĪBĀ-SAJŪTĀS SŪTĪSIM ENERĢIJU ALTERNATĪVAM BUDŽETAM =TĀ PIEŅEMŠANAI(cilvēcisko steriotipisko padošanos mainam uz VĒLAMĀ RADĪŠANU, visupirms jau KATRS SEVĪ)!

  • Labāk nemaz nevar pateikt!!!
    Nu, tad Mainam ar!!! :)))

  • Nez’, kā būtu, ja palaistu tautā aptauju
    KĀ TU VĒRTĒ VĪTOLU ĢIMENES FENOMENU?
    VAI [UN KO] TEV TAS DOD?
    VAI TU JŪTI TIECĪBU UZ ŠĀDU PASAULES REDZĒJUMU?
    tā tāda pēkšņa ideja…
    protams, var neko neforsēt, jo kaut kas pēc LNT ģimeņu šova piedzims jebkurā gadījumā… es to, nudien, jūtu :)))))
    …kā rakstīja viena komentētāja zem pirmās dziesmas video:
    Sveicināti, Rītdienas ļaudis!

  • Galvenais, lai tas Fenomens turpinātos!!!
    Kad es e-pastos izsūtīju pazīstamiem adresātiem Aicinājumu atbalstīt Alternatīvo budzetu, es apakšā pievienoju saiti uz vienu Vītolu ģimenes dziesmu youtube’ā. Lai iet līdzi Aicinājumam – kā Parole, kā zīme, kā Karogs.
    Iespējams, ka varētu būt arī aptauja – varbūt ka vari palaist to draugiem.lv? Un pēc tam šeit TF izlikt rezultātus?
    Bet vēl svarīgāk, man liekas, ir turēt šo Simbola līmenī uz reāli izmantot kā Zīmi, kā Karogu.

  • Tagad es mazliet par izglītības sistēmu, jo vēl joprojām esmu tur iekšā. Sistēma velk uz formālismu, bet to var ignorēt. Kopš padomju laikiem esmu sapratusi, ka sistēma ir pati sava ienaidniece, tā izveido likumus, pēc kuriem pati izbeidzas.
    Jā, es arī katru mācību gadu esmu gaudojusi aiz stulbā laika zaudējuma, kas nozīmē kāda ierēdņa algu- tas šos papīrus pārkrāmēs, piereģistrēs un ar labi padarīta darba apziņu saņems 2x lielāku algu nekā skolotājs , kurš sev atņēma laiku citām nodarbībām. Tā kā nekad neesmu cietusi no stundu pārprodukcijas, beigās pietiek apēst šokolādes tāfelīti un restaurēties.
    Bet nedomāju, ka piederu pie kaut kādiem zombētājiem. Ir vēl dīvaināk: kā jau esmu rakstījusi, tu vēl neesi ne vārdu pateicis, bet skolēni jau ieņem aizsardzības pozīcijas- ienaidnieks, jāaizstāvas, jāpazemo. Nu, tas paņem ļoti daudz laika, bet triju gadu laikā pie kaut kā nonākam. Dažiem komplektiem pielec ātrāk, citiem lēnāk, ar dažu klasi uzreiz esam kā cimds ar roku, ar citu cīnāmies līdz pēdējam semestrim. Bet neesmu satikusi nevienu beidzēju, kas satiekoties man neuzsmaidītu – un ko gan vairāk vajag?

  • Andra, bet kā tur tajā izglītības ministrijā? Ar ko nodarbojas kompilatori?
    Vai mājas režīmā bērns nevarētu nokārtot savas saistības ar skolu, vai obligāts šis apmeklējums utt.?

  • 5:38

    Es ļoti atvainojos, Agnese. Protams Andra. TAs ir domāts Agnesei.

    šeit par mācīšanos
    http://www.youtube.com/watch?v=QaNiPwEb6qE&feature=player_embedded#

  • Tā turpināt!!

  • Atbildēšu e-pastā.

  • Aivaram- tādas tiesības ir skolēniem ar kādām traumām vai hroniskām slimībām.Bet tā kā ir samazināts mājmācības skolotāju skaits(1:80) viens skolotājs uz 80 skolēniem!!!, tad tukšs nummurs.
    Vakarskolās praktizē eksternus – un tie ir divu tipu. Pirmais ir “lieliskais”, zin, ko grib, visu nokārto, tētim, mammai un Dzimtenei prieks.
    Otrs tips ir “pretenciozais”, viņam ir laiks internetam , tusiņiem, bet mācībām – viņš vispār neprot mācīties, bet vainīgi visi citi- sistēma, skolotāji, mācību laiks par agru vai par vēlu.
    Attiecība50%/50%

  • Tas “pretenciozais” visticamāk ir tas NĀKOTNES BĒRNS,jo tie nāk uz šejieni(Zemi) -LAI SAGRAUTU APLAMO MĀCĪBU SISTĒMU(aiz laba prāta slinkums un grūti ko mainīt…)tāpat arī nāk KRĪZE(arī tās izraisītāji, zemapziņā nākuši kā grāvēji-tīrītāji-dod ceļu novotoriem…)…Tāda ir daba-cikliska-vējš norauj lapas kokiem, salna nosaldē…

  • Par mācībām un skolu. Vajadzētu precizēt, kādi ir skolas uzdevumi – tikai mācīt vai arī mācīt un audzināt. Ja tikai mācīt, tad bērniem datorus, programmas, lēti un efektīvi. Teorētiski tas ir iespējams, var pat palīdzēt skolotāji – konsultanti. Kā mājmācībā. Ko dos tāds eksperiments? Demokrātiju. Būs, kas zinās, būs, kas zinās kaut ko, būs analfabēti. Sabiedrība tiks dalīta jau skolā un tā pārmantos no vecākiem gan labo, gan ļauno.
    Mācīt un audzināt. Audzināt nevar, jo mums nav zināms, kas ir labi , kas slikti, nav kritēriju. Nav morāles. Skolotāji ar savu piemēru, kā saka, ētiku un ētisku rīcību ne īsti audzina , ne neaudzina un vienlaikus sludina ministrijas programmu. Patiesībā ir radīta nenoteiktība, kuru nevienam nav interese skaidrot. Arī skolai vienkāršāk. Bet kā būs ar nākamo paaudzi? Kādas morālās vērtības un no kā tā saņems? Tikai no ģimenes? Ja nav, vai bērni aug kriminālās ģimenēs?

  • SKOLAS UZDEVUMS VAJADZĪGS TĀDS-Vai dosim zivi? – Nē.
    Vai dosim makšķeri? – Nē.
    Vai dosim zināšanas, kā pagatavot makšķeri? – Nē.
    Ko tad? – Domāsim tā un radīsim tādu mācīšanās sistēmu, lai attīstība būtu mūžīga, un mēs paši patstāvīgi spētu radīt arvien jaunus risinājumus.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Sveiki!
    Vai šeit ir kāds, kurš atbalsta ideju, ka neviens Valsts ierēdnis nav pelnījis lielaku algu kā 500 LVL mēnesī? Kāpēc mēs nevarētu ietaupīt naudu budžetam uz tūkstošiem, ko valdība saņem par krēslu deldēšanu un Valsts bendēšanu? Vai mums tagad ir jāsēž bez darba un iztikas, jāsaņem algas un jāmaksā milzīgi nodokļi, lai pēc tam mums “apgrieztu” pensiju? Ja vispār līdz tai izdzīvosim? Cīnāmies par savu dzīvi!!!

  • Un tā vēl ir par lielu algu, krīzes laikā visiem ilgadīgiem ap 200LS!!!!!!!!!!!!!

  • Es vienkārši nesaprotu. Skola tikai māca? Vai bērnus audzināt nevajag? Tādā gadījumā, lai iegūtu hipotētisko zivi, viņi to nozags vai vienkārši atņems vājākam. Tā ir ātrāks rezultāts un lielāks ieguvums nekā garlaicīgi makšķerējot. Var arī tā.

  • Ko nu kurš uzskata par audzināšanu: vieni audzina otri saprot -ka aug ‘vienalga,paši pēc vecāku modeļiem( var jau teikt…- dari tā, bet viņi darīs kā RADZĒJUŠI.. ģimenē…….)

  • Jā, attīstība noris pa spirāli. Ja demokrātijā nevienu audzināt nedrīkst, tad tai sekojošā sabiedriskā iekārta būs pirmatnējais bars.

  • Audzināt drīkst SEVI un citi augs LIDZI!

  • Tāpēc domāju, ka tā Pārmaiņu Vadības Forma varētu būtu speciālistu, profesionāļu un visu ieinteresēto brīva, radoša, atvērta Kustība ar mērķi Atrast, Atklāt (nevis kabinetos un darba grupās izplānot) jaunu pedagoģisku paradigmu (faktiski – jaunu koncepciju, jaunu pasaules uzskatu). Tas, kas parādīsies šajā Kustībā, spontāni lielā mēŗā pats integrēsies jau esošajā sistēmā, tādējādi “pārtverot” tās vadīšanu no iekšpuses
    ——-
    Shii ir ljoti laba doma, kur aman arii bija jau ienaakusi praataa, tikai citaa viedaa. Biju domaajusi par to, kaa taalaak attiisitiities Tautas Forumam – un redzeeju, ka vareetu darbiibas saakties no apakshas – naakot kopaa sapulcees tautai, skolotaajiem, ekonomistem u.tml., Latvijas attistiibaa ieintereseetiem visaadu nozaru speciaalistiem. Buutu vajadziigs ieprieksh sagatavot sapulces gaitu, izsuutot jautaajumus, par kuriem tiks runaats, sagatavot priekshlasiijumus par shaa briizja vislabaako Latvijas un pasaules pieredzi attieciigos jautaajumos.. taalaak buutu jaaseko debateem, apsprieshanai, bet rezultataa – katrs daliibnieks buutu “uzlaadeejis baterijas” un vareetu pielietot savaa darbaa daudzas jaunas idejas. Neskatoties uz to, ka ministrijas taalu atpaliek no reaalaas dziives, buutu iespeejams vienkaarshaa veidaa panaakt pozitiivas gaisotnes radiishanu skolaas, atdziivinaat beernam draudziigas skolas ideju, izgliitot vecaakus u.tml. Liidzshineejaa iereednieciibas sisteema vairaak veersta uz kontroli nevis uz to,ka augstaakstaavosha instance sniedz kompetentu atbalstu tieshajiem darba veiceejiem…

    Indulim, Intai>
    Manupraat, skola vispirms jau audzina ar savu vidi – ko sastop beerns, ienaakot telpaas, kaadas ir skolotaaju, beernu savstarpeejaas attieciibas, kaa protam sarunaaties, kur pazudusi cienja?…

  • Bet es nesaprotu Induli- laikam jau nav savu bērnu. Kad ir, tad jautājumi atkrīt, jo visu laiku jādomā, kā sadzīvot ar vēl vienu personību.

  • ——–
    Manupraat, skola vispirms jau audzina ar savu vidi – ko sastop beerns, ienaakot telpaas, kaadas ir skolotaaju, beernu savstarpeejaas attieciibas, kaa protam sarunaaties, kur pazudusi cienja?…—————-

    Jā piekrītu, bet pirmais ir ĢIMENĒ,lidz sešiem gadiem izveidojas RAKSTS, SKOLA IR NĀKAMĀ.
    Par cieņu? Vai skolotāja sevi kā CILVĒKU ciena? Vai grib ,lai citi ciena? Te ir spoguļattēls, =kā izturas pret sevi= tā citi arī pret tevi!!!!!!!!!!

  • Jautājums ir – skola bērnus audzina vai neaudzina?
    Audzināt ar vidi?
    Skolotājs var paust tikai un vienīgi valsts viedokli, ne savu personīgo. Vai valsts ir atzinusi, vai noteikusi to valstisko vidi, kura ir pārāka par citām vidēm un tādējādi piemērojama bērnu audzināšanai. Skola? Bet tās ir dažādu stilu celtnes. Vēl vairāk, slavējot savu skolu, tās būvētājus vai projektētājus, riskējat, ka kāds no vecākiem, kurš būvējis kaimiņu skolu, var apvainot interešu lobēšanā. Kā būs tad, ja kāds no vecākiem ir fanātisks gotiskā stila piekritējs, bet skolotājs jūsmo par klasi, kurā nav nevienas šā stila mēbeles? Līdzīgi ar savstarpējām attiecībām.
    Labi, bet atgriezīsimies pie zivīm un makšķerēšanas. Iedomājieties, ienāk mazais Jānītis klasē un sāk stāstīt, ka tētis teicis, ka zivis iegūt vispareizāk būtu, ja tam makšķerniekam ar akmeni pa galvu, lai daudz nemokās (iespējami citi varianti atkarībā no tēva profesijas, pieredzes utt.). Bet, protams, visupirms jāaiziet pie advokāta, jāizstrādā plāns (shēma) un likumīgi nogalinot (apkrāpjot, piešmaucot, nozogot …) visas zivis tavas. Jānītis saprot, ka pārdalot un shēmojot zivis viņam netrūks. Arī pārējie klasē sāk saprast, ka mašķerēšana ir riskanta darīšana, tad ķeras, tad ne. Bet pārdalīšana, tas ir kolosāli! Ko var teikt skolotājs, kā valsts uzskatu pārstāvis? Jā, bērni, ja tas ir likumīgi, tad tā jādara.
    Ar likumiem nevar audzināt, ar tiem var tikai sodīt. Lai audzinātu, vajadzīga morāle, vajadzīga sapratne, kas labi, kas slikti. Bet visa pamatā – valstisks mērķis. Valstij vajadzīgi noziedznieki un pārdalītāji (pirāti, vikingi..) vai tomēr harmoniska sabiedrība un tās valstiskie mērķi sakņojas morālās vērtībās.

  • ne saimaa, ne finansu mininstr. budzeta nodaljaa, ne labklaajiibas ministr. – ejot garaap uzprasiiju -neviens par Alternatiivo Budzetu neko nav dzirdeejushi :o

  • Daudz ko labu patieci, tomēr. Morāle ir tas pats, kas likumi. Morāle ir līdzīga reliģijai – kaut kāda ideoloģija, kas uzskata, ka ir pareiza.
    ——————
    Likumi, protams, savā būtībā ir Sodu Kontroles mehānisms, lai pakļautu cilvēkus.

  • Skolas uzdevums ir ieprogramēt bērnos esošās iekārtas uzskatus, vērtības, principus. Mūsu gadījumā saraksts ir aptuveni tāds:
    – sāncensība, konkurence (par labākām atzīmēm, par stiprāko klasē, par uzvarētāju spēlē…)
    – pakļāvība (skolotājam, skolas noteikumiem, kārtībai klasē..)
    – atkārtošana, iegaumēšana un iezubrīšana
    – savtīgums un uz sevi centrēšanās
    ==========
    Tā vietā skolai IR jābūt:
    – sadarbībai, darbam komandā
    – patstāvība, brīvība
    – izprašana, interese, uzmanības pievēršana un rīkošanās
    – sabiedriskais labums un dāsnums

  • Nopelnītais ir pietiekoša.Gudrība, zināšanas.Skola beidzas ar tās absolvēšanu, dzīve ar nāvi. Interesanti. Kaut kas tikai sākas …

  • Mazliet precizeeshu – ar skolas vidi domaaju ne jau eekas arhitektuuru, bet galvenokaart – to atmosfeeru, kaadu kopumaa izjuut cilveeks, ieejot skolaa. Liidziigi kaa, ierodoties kaadaas maajaas ciemos, mees redzam un sajuutam, kaadas veertiibas valda shajaa gimenee, cik dabiskas un sirsniigas ir/nav savstarpeejas attieciibas u.tml., kaa arii izjuutam, vai patiesi esam gaiditi cieminji.
    2) Manupraat, katrs cilveeks, t.sk. skolotaajs, ir tiesiigs briivi paust savu viedokli. Ko noziimee – ‘valsts uzskati’?
    3) Cilveeks nedziivo viens. Taapeec ir vajadziigi kaartiibas noteikumi unn likumi, jo mees ne tuvu nedziivojam ideaalaa sabiedriibaa, kura pati no sevis ieveero 10 baushljus. Zagli nevajag sodiit? Celju satiksmes noteikumi navv vajadziigi?

  • Aigar, morāle ir apmēram tas pats, kas likumu grāmatā kādas nodaļas virsraksts. Tas īsumā un saprotami skaidro kādi likumi un par ko ir šajā nodaļā. Likumi skaitāmi tūkstošos, tie ir sarežģīti un tos īsti neviens nepārzina, zina arī tikai nedaudzi. Tad, kā lai cilvēki tajos orientējas?
    Mariona, Jūs sakat, ka bērnus var audzināt ar vidi. Ja runa tikai par vides ietekmi uz cilvēku, tad kādreiz bija tāds pētījums, ka mazāk noziegumu tiek pastrādāts pilsētas vecajos rajonos. Cik tas objektīvi – neņemos spriest. Es to sauktu par vides ietekmi. Jūs rakstāt savstarpējās attiecības – tā vairs nebūs vide.
    2)Savu viedokli Jūs varat paust ārpus skolas, bet skolā Jūs esat valsts darbā, par to Jums maksā un valstij ir tiesības pieprasīt, lai Jūsu attieksme, uzskati būtu saskaņā ar valsts nostāju jebkurā jautājumā. Piemēram, karojam Afganistānā – veicam NATO misiju, ne citādi. Pamēģiniet paust opozīcijas viedokli šajā un citos jautājumos!
    3)Ar kārtības noteikumiem dzīvē būs par maz. Ja Jūs domājat, ka ar likumiem var audzināt, tad Jūsu prasība, ka zagli vajag sodīt jāskaidro atbilstoši krimināllikuma normām. Kas nebūs tik viennozīmīgi, bet prasība pēc soda līdzinās zināmam bauslim, kuru paust nav Jūsu pienākums.

  • Likumi ir sodi un cilvēku uzvedības kontroles mehānisms. Likumiem civilizācijai attīstoties un kļūstot saprātīgākai ir jāsamazinās. Ja likumi palielinās, tas nozīmē, ka notiek degradācija, jo nevar paļauties uz cilvēku saprātu.
    =====
    Tas ir sparotams, jo skolā bērniem māca nevis domāt, bet atkārtot (likumus…) un sekot (noteikumiem…)
    =====
    Labi.

  • Es ljoti cienu tos skolotaajus, kuri padomju laikaa uzdrooshinaajaas skolaa staastiit par represijaam.
    …..
    Un skolaa (kur gan veel citur?) tacu vareetu diskuteet ar beerniem, ko vinji domaa par t.s. misijaam citaas valstiis. Kur gan citur vinjiem uzzinaat, kaada ir Latvijas pashlaik ienjemtaa nostaaja, kaadas ir skolotaaja domas shajaa jautaajuma, kaada ir citu valstu pieredze?
    Kaadeelj par to nerunaat?
    Katrs driikst briivi paust savu viedokli, ne taa?

  • Skolā ir jārunā par bezatbildīgo citu valstu okupāciju. Tā ir :)

  • Beidzot juutos saprasta:)

  • Es teiktu tā, ja tevi tas interesē – skola, skolēnu, mācību process un jaunā paaudze ir galveais

  • Interesanti, kuri ir tie vadošie ekonomisti?

  • Interesanti, kuri ir tie vadošie opozicijas ekonomisti, un ko viņi labu veikuši valsts un tautas labā līdz šim?

  • Sveicināti, Tautas foruma lasītāji. Man ir prieks par jūsu ieinteresētību un rūpēm par tautas un mūsu zemes nākotni. Es piedāvāju jums – tiem, kas esiet gatavi uz radikāliem soļiem – savākties kopā vietā, kas būtu visiem pieņemama uz diskusiju. Iespējams, ka šī tikšanās radīs pamatu plašai tautas kustībai esošās sistēmas nomaiņai. Laika ir atlicis pavisam maz. Mans e-pasts: ainars699@tvnet.lv. Ainārs Komarovskis.

Lai varētu pievienot komentāru, vajadzīgs iežurnalēties.